خرید شامپو بدون سولفات خارجی اورجینال برای موهای کراتینه شده

آیا به دنبال شامپویی برای موهای کراتینه شده خود هستید؟ خرید شامپو بدون سولفات خارجی در این زمینه ایده آل است. اصلا کراتینه چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد. بدون شک شستشوی موها یکی از مهمترین بخش نظافت شخصی محسوب می شود.

خرید شامپو بدون سولفات خارجی اورجینال برای موهای کراتینه شده

شامپو بدون سولفات خارجی برای موهای کراتینه شده

شامپو بدون سولفات خارجی برای موهای کراتینه شده شامپو مو یکی از اصلی ترین محصولات بهداشتی، مراقبتی مو برای خانم ها و آقایان می باشد. شامپو یک محلول غلیظ می باشد. کاربرد آن برای تمیز کردن مو ها و پوست سر و از بین بردن چربی اضافی و کثیفی موجود در اطراف فولیکول موها می باشد. امروزه در همه جای جهان تولیدات انبوه شامپو ها با عصاره ها و رایحه های مختلف دارند که هر کدام کارایی بخصوصی دارد. یکی از این شامپو ها شامپو های بدون سولفات میباشند.

کراتین مو یکی از روش های شیمیایی است که برای احیا و صافی مو انجام می گیرد. کراتین پروتئین سازنده مو، پوست بدن و ناخن است.در فرایند کراتین مو فولیکول های موی آسیب دیده نرم می شوند و مو لخت می شود. کراتین مو معروف به صافی مو به روش برزیلی است. موهای کراتینه شده نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد و نحوه نگه داری و مراقبت از موهای کراتینه شده اصولی دارد.

برای شستشوی موهای کراتین شده باید از شامپو مخصوص بهره گرفت. استفاده از شامپوی بدون سولفات باعث ماندگاری بیشتر کراتین می شود. تنوع شامپو برای موهای کراتین شده بسیار بالا است و انواع مختلف خارجی و داخلی از این محصول در بازار پیدا می شود. به این نکات راجع به موهای کراتینه خود توجه کنید؛

۱_بعد از شستن موهای خود به آنها ضربه وارد نکنید و داخل حوله جمع نکنید و از حوله نرم و لطیف برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید. ۲_رطوبت موهای خود را با باد گرم سشوار خشک نکنید و برای این منظور حتما از باد سرد استفاده کنید، در آخر با شانه چوبی موهایتان را برس بزنید. ۳_سعی کنید بیش از دو بار در هفته موهای کراتینه خود را شستشو ندهید زیرا با شستشوی زیاد عمر کراتینه موهایتان را کم می کنید.

۴_از وسایل حرارتی بخصوص اتوی مو و بابلیس استفاده نکنید زیرا با خشک کردن موهایتان ممکن است آسیب شدیدی به آن ها برسد. ۵_نرم کننده زدن به موهای کراتین شده در اولویت می باشد زیرا باید رطوبت موها به حد مناسب برسند. بعد از شامپو حتما به موها نرم کننده بزنید. ۶_از خیس شدن موها با آب کلر دار نیز خودداری کنید زیرا این ماده که بیشتر در استخر وجود دارد حالت کراتینه را از بین می برد.

نمک موجود در شامپوهایی که حاوی سدیم کلراید می تواند با محتوای کراتین موها ترکیب شده و آن ها را از بین ببرند.ترکیبات سولفات بر روی آلودگی قرار گرفته و آن ها را از بین می برند. سولفاته معمولاً در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند چرا که عملکردی شبیه صابون دارند و مقرون به صرفه هستند. جنبه منفی استفاده از سولفات در لوازم آرایشی بهداشتی این است که متاسفانه پوست ما همیشه توانایی مقابله با چنین ماده شیمیایی را ندارد. سولفات اگرچه جزء سورفاکتانت های موثر هستند، اما عملکرد تهاجمی دارند و ممکن است به پوست آسیب جدی وارد کنند. این ترکیبات برای کودکان و افرادی که پوست حساسی دارند بسیار مضر و آسیب رسان هستند.

شامپوهای دارای سولفات خاصیت قلیایی دارند پس لازم است بعد از انجام فرایند کراتینه از شامپو های بدون سولفات خارجی یا ایرانی برای موهای کراتینه شده استفاده شود. در ادامه همراه شما هستیم تا با انتخاب و خرید شامپو بدون سولفات خارجی اورجینال برای موهای کراتینه شده بهترین ها را برایتان به ارمغان بیاوریم.

شامپو های مو انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها برای انواع موهای خشک، معمولی، چرب، شوره دار، رنگ شده و…. مناسب هستند که در زیر با چند نمونه آشنا می شویم؛

۱_شامپو آبرسان و مرطوب کننده، همانطور که از نامش پیداست باعث میشود موها ابریشمی و نرم شوند و برای موهای ضخیم و فر مناسب هستند و باعث درخشندگی و صاف شدن موها می شوند.

۲_شامپوی تقویت کننده گزینه مناسبی برای موهای ضعیف و شکننده می باشد. این شامپو با مواد تقویتی که دارد میتواند موها را از شکننده شدن دور نگه دارد و باعث بهبود وضعیت موها می شود.

۳_شامپو نرم کننده و یا مرطوب کننده خاصیت صاف کردن مو را دارد و از گره خوردن مو جلوگیری می کند. خاصیت مرطوب کنندگی آن فوق العاده می باشد اگر نیاز دارید موهایتان صاف شود، از این شامپو استفاده کنید.

۴_شامپو مخصوص موهای رنگ شده نیز در حفظ رنگ مو ها و رطوبت مو ها تاثیر دارد. در این شامپو ها موادی وجود دارد که باعث تثبیت رنگ مو می شود و با از بین بردن الکتریسیته از وز شدن مو جلوگیری می کند.

۵_شامپو مناسب موهای شوره زده، این شامپو ها ضد شوره هستند. این نوع شوره های پوست سر را کاملا پاک میکند و به شما حس خوب پاکیزگی را می رساند.

۶_شامپو موی معمولی که برای افرادی که دارای موهای معمولی ساخته شده است مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این نوع موها کدر نیستند و درخشندگی و رطوبت لازم را دارند و یا با مواد شیمیایی آسیب ندیده اند.پس شامپو معمولی برای این افراد گزینه خوبی می باشد.

بسیاری از شما ممکن است موهای مجعد و فری داشته باشید و دوست داشته باشید که موهایتان لخت و صاف باشد. یک راه حل بسیار کاربردی و طولانی مدت کراتینه است که تا وقتی که موهای جدید درنیایند روی مو باقی میماند به شرطی که مراقبت های لازم را انجام بدهید.

برای کراتینه کردن مو اولین قدم انتخاب یک برند معتبر و مناسب می باشد که در نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار است. فرآیند کراتینه کردن مو یک کار نسبتا طولانی است، به این صورت که هر چقدر حجم مو زیاد باشد و یا مو بلند تر باشد زمان کراتینه هم بیشتر می شود. پس ممکن است به ۲ تا ۶ ساعت زمان لازم باشد. صبر و شکیبایی و دقت برای انجام این کار حساس بسیار مهم می باشد.

با استفاده از شامپوهای موجود در پک کراتین موهای خود را به خوبی بشویید و با توجه به مدت زمانی که در دستورالعمل خود ماده کراتین ذکر شده اجازه دهید شامپو روی موهایتان بماند و سپس موهای خود را به خوبی آبکشی نمایید.

در این مرحله با توجه به نوع کراتین مورد استفادهی خود عمل کنید. اگر کراتین مورد استفاده شما از نوع احیایی و ترمیم کننده است، موهای خود را کاملاً خشک کنید و آب آن را بگیرید اما اگر کراتین شماره انتخابی شما از نوع برزیلی است باید حدود ۲۰ درصد نم موها را برای مرحله بعد حفظ کنید.

این مرحله تنها تفاوت مکانیسم کراتین کردن مو به روش احیای و برزیلی میباشد که رعایت کردن آن برای رسیدن به نتیجه مورد انتظار بسیار مهم است. موهای خود را با توجه به حجم آن از پایین به ۶ تا ۸ دسته تقسیم کنید و با کلیپس هر دسته را فیکس کنید.

کراتین را در ظرف مخصوص آن ریخته و با استفاده از برس مخصوص کراتین که موهای نازک و بسیار نرم دارد، آن را به صورت لایه لایه روی تمام قسمت ساقه مو بمالید. دقت داشته باشید که مواد کراتینه را به ریشه مو و پوست سر نزنید و برای اجتناب از این کار خطرناک مواد کراتین را از یک تا یک و نیم سانت مانده به ریشه به موهای خود بمالید.

با توجه به دستورالعمل روی ماده کراتین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به کراتین روی موی خود زمان بدهید تا جذب کوتیکول های ساقه موی شما شود و اثر احیای خود را بر ساختمان مو اعمال کند. مهمترین و آخرین مرحله در کراتینه کردن مو اتو کشی اصولی آن است.

در ابتدا شما باید یک اتو موی خوب و قوی با صفحه سرامیکی داشته باشید که توانایی ایجاد حرارت ۲۰۰ تا ۲۱۰ درجه را داشته باشد، سپس موهای خود را با حوصله لایه لایه کنید و اتو بکشید. این عمل را در هر لایه آنقدر تکرار کنید که در حین اتو کشی دیگر بخاری از مو ها بلند نشود.

توجه داشته باشید که این مرحله نیازمند تجربه و مهارت بسیاری است و هرگونه سهل انگاری و اشتباه در اتوکشی نهایی ممکن است موجب آسیب دیدن موهای شما بشود. بعد از تمام شدن عمل کراتین و رضایت بخش بودن نتیجه توجه کنید که تا سه روز نباید به حمام بروید و موهای خود را بشویید.

بعد از سه روز برای شستشوی موهای خود باید از شامپوهای مخصوص بعد از کراتین استفاده کنید و تا ۷ روز این مورد را رعایت کنید. هرچقدر مراقبت شما بیشتر باشد کراتینه شما ماندگارتر خواهد بود در ادامه با شامپوی مخصوص کراتین بیشتر آشنا می شویم.

شامپوها به دو مدل سولفات دار و بدون سولفات تقسیم میشوند برای شناخت بهتر برایتان درباره ی سولفات می گوییم . سولفات در اصل نمک است که در اثر واکنش سولفوریک اسید با ماده شیمیایی دیگر ساخته می شود.

کاربرد اصلی سولفات در شامپو ها ایجاد کف است که باعث ایجاد قدرت پاک کنندگی بالا می شود. سولفات ها در اکثر محصولات مراقبتی مو از جمله شامپو، ماسک مو، نرم کننده، رنگ مو و ژل های حالت دهنده مو وجود دارد.

اما اگر روی موهای کراتینه شده یا دکلره شده از شامپوی دارای سولفات استفاده کنید موها خشک و شکننده میشوند و کراتین آن از بین میرود .

همانطور که قبل تر نیز گفتیم موهای کراتینه شده نیاز به مراقبت های مخصوص خود دارند تا مواد کراتین از روی تار های مو جدا نشوند و موها به حالت اولیه برنگردند. این موضوع بدلیل صرف زمان و هزینه هایی که برای موهای خود در سالن ها کرده اید از اهمیت زیادی برخوردار است.

در واقع اگر از شامپوهای کراتینه شده یا شامپوهای سازگار با موهای کراتینه استفاده نکنید انگار تمام وقت و هزینه خود را به هدر داده اید. پس توصیه می شود که از شامپو ها و نرم کننده های بدون سولفات مخصوص موهای کراتینه شده استفاده کنید.

سولفات ماده ای است که برای شستن موهای کراتینه شده بسیار خشن عمل می کند و موها آسیب جدی میبینند و این ماده مواد کراتینه موجود در موها را در خود حل می کند و موها به حالت اولیه خود بر میگردند.

شامپو بدون سولفات خارجی برای موهای کراتینه شده بهترین تقویت کننده و محافظ موها می باشد در صورتی که بهترین نوع آن را انتخاب کنید شادابی طراوت و درخشنگی موهای شما حفظ می شود.

مزایای شامپو بدون سولفات خارجی را در ادامه برای شما شرح می دهیم.

۱_این نوع شامپو موجب سوزش چشم نمی شود.

۲_برای هر نوع مویی مناسب هستند.

۳_رنگ مو را حفظ می کنند.

۴_کراتین را ثبات می بخشند.

۵_چربی های طبیعی مو را حفظ می کنند.

۶_برای افراد با پوست حساس مناسب می باشند.

۷_تحریک و التهاب پوست را کاهش میدهند.

۸_برای محیط زیست بی خطر هستند.

۹_دارای درخشان کنندگی عالی هستند.

۱۰_مواد ترمیم کنندگی دارند.

۱۱_از شکنندگی موها جلوگیری می کنند.

۱۲_موها را ابریشمی می کنند.

۱۳_موها با آن تغذیه می شود.

۱۴_به راحتی شسته می شوند.

۱۵_وزی موها را می گیرد.

۱۶_استحکام مو را افزایش می دهند.

۱۷_از ایجاد موخوره جلوگیری می کنند.

۱۸_واکنش های آلرژیک ایجاد می کنند.

۱۹_موها را براق می کنند.

۲۰_شوره سر را برطرف نموده و از ایجاد دوباره آن جلوگیری می کنند.

سورفکتانت ها ترکیبات شوینده و کف کننده هستند، این ترکیبات در شوینده های متنوعی به کار گرفته می‌شوند. اما حضور برخی از آنها خطراتی را برای سلامت مو داشته و ساقه موها را دچار آسیب می کنند. به طور خاص بعد از انجام کراتین مو که آسیب پذیری بالا در برخورد با این مواد و ریزش مو بسیار افزایش خواهد داشت.

متخصصین سلامت مو مکرراً توصیه می‌کنند که استفاده از شوینده های فاقد سولفات و نمک برای افرادی که کراتین مو انجام می‌دهند الزامی است.

راه تشخیص شامپو اورجینال با تقلبی، گاهی اوقات بسیار دشوار می شود.حتما هنگام خرید شامپو بدون سولفات خارجی مراقب باشید که از نوع تقلبی تهیه نکرده باشید زیرا عوارض جبران ناپذیری خواهند داشت.

اولین چیزی که باید دقت کنید بطری شامپو می باشد معمولا بطری شامپوهای تقلبی بی کیفیت هستند و در قدم دوم برچسب اصالت کالا را ببینید . برای خرید مطمئن از فروشگاه ها ی معتبر و یا داروخانه ها خرید کنید. تا خیالتان بابت اصل بودن محصول راحت باشد.

پیام آخر اینکه شامپوی انتخابی شما باید با موهایتان سازگاری داشته باشد. شاید شما یک شامپوی محبوب و برند خارجی را با قیمت بالایی تهیه کنید اما از تاثیر آن بر موهایتان راضی نباشید. در نتیجه باید به دنبال شامپوی مناسب خود باشید. شامپویی که با مو و پوست سرتان سازگاری مناسبی داشته باشد.

امیدواریم با شرح این مطالب برای شما و اطلاع رسانی به شما مفید واقع شده باشیم و برای انتخاب و خرید شامپوی مناسب گیسوان شما کمک کرده باشیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.