خرید شامپو بدون سولفات ایرانی برای رشد و استحکام مو با قیمت ارزان

افرادی که به دنبال روش خرید شامپو بدون سولفات ایرانی برای رشد و استحکام مو با قیمت ارزان هستند، باید عمده فروشی را انتخاب کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خرید شامپو بدون سولفات ایرانی برای رشد و استحکام مو با  قیمت ارزان

شامپو بدون سولفات ایرانی

شامپو بدون سولفات ایرانی محرکهای پوست سر، اثرات نامشخص بر سلامتی، اثربخشی سطحی؛ اینها برخی از دلایلی هستند که ما را به استفاده از شامپو بدون سولفات ایرانی سوق دادند، سولفاتها امروزه یکی از مواد آرایشی هستند که ترجیح می دهیم از آن اجتناب کنیم.

اغلب اثربخشی یک محصول مراقبت از مو به موادی که از آن ساخته شده است باز می گردد، هر چه مواد سالم تر و طبیعی تر باشد، محصول برای موهای شما بهتر خواهد بود، عدم وجود مواد خاصی در ترکیب نیز می تواند تفاوت را ایجاد کند، حتما شنیده اید که سولفاتها برای موهای شما مضر هستند، اما آیا می دانید چرا؟ در این مقاله از مضرات سولفاتها بر روی مو به شما می گوییم و شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین شامپو بدون سولفات را بشناسید.

سولفاتها یک ماده شوینده یا سورفکتانت هستند، نوعی ماده تشکیل دهنده که به محصولات پاک کننده اضافه می شود تا کف کنند و مواد چرب در آب پراکنده شوند، آنها هم روغن و هم آب را جذب می کنند، به این معنی که روغنهای موجود در موهای شما گرفته شده و سپس با موس و آب شسته می شوند.

رایج ترین نوع سولفات سدیم لورت سولفات است که بیشتر در فهرست مواد تشکیل دهنده صابون، شامپو، ژل دوش و خمیردندان یافت می شود، در حالی که سدیم لورت سولفات در گذشته از تبلیغات بد رنج می برد، برای سلامتی بی ضرر است و دیگر جزء شامپو نیست که باید از آن اجتناب کرد، با این حال، شامپوهای بدون سولفات برای مو و پوست سر ملایم ‌تر هستند و برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه می‌ شود.

اینها سورفکتانتهای مصنوعی هستند که از گوگرد به دست می آیند و به فرمولها اجازه می دهند کف فراوان کنند، این سولفاتها به شما این امکان را می‌ دهند که سلولهای مرده و سبوم خود را با پخش کردن آنها در آب راحت‌ تر از بین ببرید، این عمل شیمیایی است که به شما احساس پاکیزگی می دهد، تنها مشکل این است که سولفاتها به ویژه تحریک کننده هستند، خشک می شوند و می توانند آلرژی زا شوند، آنها با نامهای آمونیوم لوریل سولفات (ALS)، سدیم لوریل سولفات (SLS) یا سدیم لورت سولفات (SLES) بر روی برچسبهای شامپوهای معمولی یافت می شوند، طبق برخی مطالعات حتی اندامها را نیز آلوده می کنند و قدرت دخالت در سیستم غدد درون ریز را دارند، دو دلیل عمده برای حضور این سولفاتها در بازار وجود دارد:

  1. هزینه کم آنها: سولفاتها برای تولید کنندگان و همچنین مصرف کنندگان بسیار مقرون به صرفه هستند، بنابراین می توان محصولات بسیار رقابتی را از نقطه نظر قیمت ارائه کرد.
  2. قدرت کف‌ کنندگی بی‌ نظیر آنها: اغلب برای بسیاری از مردم تضمینی برای اثربخشی است، شامپوهای حاوی سولفات به وفور کف می‌ کنند و در این افسانه شهری موج می‌ زنند که شامل این باور است که فوم تمام کار را انجام می‌ دهد، در واقع استفاده طولانی مدت از این نوع محصول باعث تغییر کیفیت مو می شود.

امروزه، چشم انداز آرایشی شروع به تنوع می کند، اکنون می توان سولفاتهای تهاجمی را با سورفکتانتهایی با منشاء طبیعی که نرم تر و سبک تر هستند جایگزین کرد، آنها بهبود بافت محصولات پاک کننده را ممکن می سازند و در عین حال تأثیر تحریک کننده آنها را بر روی پوست محدود می کنند، آنها شامل لوریل گلوکوزید (به دست آمده از گیاهانی مانند ذرت)، کوکامیدوپروپیل بتائین (از روغن نارگیل)، سدیم کوکویل ایزیتیونات (از اسیدهای چرب روغن نارگیل و اسید ایزتینیک) هستند.

وقتی شروع به استفاده از این فرمولهای پاک‌ کننده می‌ کنید، پوست سر شما ممکن است به زمان نیاز داشته باشد تا خود را تنظیم کند، به این حالت انتقال مو می‌ گویند، نترسید، این کاملا طبیعی است! عادت به دریافت درمانهای استریپینگ، به تولید سبوم فراوان ادامه می‌ دهد تا از خود در برابر تهاجم محافظت کند، پس از چند هفته، این روند به خودی خود فروکش می کند، موهای شما سلامت خود را به دست می آورند و متوجه بهبود قابل توجهی می شوند.

بیش از یک ژست زیبایی ساده، ادغام یک شامپوی بدون سولفات در روال خود به حفظ سلامتی شما نیز کمک می کند، این محصولات که اغلب با مواد طبیعی فرموله می شوند، توسط پوست بهتر تحمل می شوند و غشاهای مخاطی را تحریک نمی کنند، شامپوی بدون سولفات فواید دیگری نیز دارد.

مانند تمام پوست شما، پوست سر از یک لایه هیدرولیپیدی تشکیل شده است که باید حفظ شود تا تعادل اپیدرم را به هم نزند، اغلب، استفاده از محصولات معمولی متشکل از سیلیکونها یا سولفاتها این سد بسیار مهم پوستی را تضعیف می کند، زیرا ثابت می شود که آنها بیش از حد تحریک کننده هستند، خوشبختانه، شامپوهای بدون سولفات فرمول بسیار نرم تری دارند که به فیبر مو احترام می گذارد و خارش را محدود می کند، وقتی پوست سر سالم است، دیگر شوره سر تولید نمی کند.

همانطور که متوجه شده اید، هنگامی که پوست سر توسط شامپوهای معمولی تحریک می شود، در نهایت خراشیده می شود، نتیجه: شما مرتباً سر خود را لمس می کنید تا خود را تسکین دهید، حرکتی که ریشه ها را سریع تر چرب می کند، از آنجایی که شامپوهای بدون سولفات ملایم هستند و به خوبی توسط پوست قابل تحمل هستند، سد هیدرولیپیدی پوست سر را از بین می برند، بنابراین از تحریک جلوگیری می کنند، اپیدرم با خشکی کمتر، برای خودتنظیمی نیازی به تولید بیش از حد سبوم ندارد و شستشوها می‌ توانند برای چند روز فاصله داشته باشند.

سورفکتانتها کراتین طبیعی موهای شما را ضعیف می کنند و آن را شکننده تر، کدرتر و خشک تر می کنند، ضعیف شده، فولیکول مو آسیب می بیند، رشد کند می شود و در دراز مدت ریزش مو تشویق می شود، بنابراین، شامپوی بدون سولفات، شستشوی بسیار ملایمی را امکان پذیر می کند که علاوه بر احترام بیشتر به فیبر مو، از خشک شدن آن جلوگیری می کند.

عامل شستشوی ادغام شده در فرمول شامپوهای بدون سولفات نرم تر است، بنابراین رنگ را ضعیف نمی کند، بنابراین این کار هیچ اثر شستشویی ندارد و باعث می‌ شود تا بین شستشوها فاصله بیشتری ایجاد شود، چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ کاملاً به این دلیل که تماس آب (و به طور خاص سنگ آهک موجود در آن) با موهای رنگ شده به ویژه برای رنگدانه های رنگ آمیزی شما مضر است که در نهایت مات می شوند، با تنظیم این روال، به رنگ خود مهلت می دهید که باعث شود بیشتر سرزنده بمانید.

اگر ماندگاری صافی برزیلی بین 3 تا 4 ماه طول بکشد، اگر مو به طور مرتب با سولفاتها تماس داشته باشد، این زمان می تواند به نصف کاهش یابد، کراتین موجود در این نوع سرویس، در واقع زمانی که توسط سورفکتانتها خشک می‌ شود، کمتر به فیبر مو می‌ چسبد، به‌ ویژه سدیم لوریل سولفات و آمونیوم لوریل سولفات، برای اینکه موها را برای مدت طولانی تری نرم، براق و صاف نگه دارید، استفاده مکرر از شامپوهای بدون سولفات مهم است، خواه صافی برزیلی باشد یا نوع دیگری از مو.

هنگامی که شامپوی معمول خود را برای شامپویی با موادی با منشا طبیعی تغییر می دهید، ممکن است در اولین شامپوها تفاوتی در موهای خود احساس کنید، طبیعی است ! مو و پوست سر شما باید با این مواد جدید و متفاوت سازگار شود، قبلاً گفته ‌ایم، سولفاتها روغنهای طبیعی را از مو و پوست سر پاک می‌ کنند، بنابراین باید تعادل جدیدی پیدا شود، همچنین توجه داشته باشید که وقتی مصرف سولفاتها را متوقف می کنید، ممکن است موهای شما چرب تر شوند، موقتی است، آنها باید به این روال جدید عادت کنند.

همه ما می دانیم که محصولات مراقبت از مو می توانند تأثیر زیادی بر ظاهر و حالت موهای شما داشته باشند، برخی از محصولات می توانند موها را زیبا و سالم نگه دارند، حتی موهای خشک و کدر را احیا کنند، سولفاتها به صورت مصنوعی در آزمایشگاه تولید می شوند، اغلب از الکلهای چرب موجود در برخی سبزیجات، اگرچه سولفاتها از سبزیجات تهیه می شوند، اما این بدان معنا نیست که برای مو و بدن شما مفید هستند، تعداد شامپوهای بدون سولفات و بدون پارابن که امروزه در داروخانه ها می توانید پیدا کنید، در واقع نشانه این است که سولفاتها بهترین چیزی نیست که به موهای ما بمالیم.

یکی از مشکلات اصلی سولفاتها این است که روغنهای طبیعی مو را از بین می برند، با گذشت زمان، این می تواند به موهای بیش از حد خشک و شکننده منجر شود که هیچ کس نمی خواهد، اگر پوست سر حساسی دارید، سولفاتها نیز می توانند باعث قرمزی، تحریک پوست و خارش شوند، با افزایش سن، موها بیشتر تحت تأثیر مضرات سولفاتها قرار می گیرند.

سولفاتها کوتیکول مو را ضعیف می کنند و آن را در برابر تهاجمات خارجی مستعدتر می کنند، همچنین، با افزایش سن، پوست سر ما برای سالم ماندن به رطوبت بیشتری نیاز دارد، سولفاتها لایه طبیعی رطوبت پوست سر را از بین می برند که آن را خشک می کند و آن را در برابر تحریک آسیب پذیرتر می کند، این یکی از دلایلی است که تغییر به شامپوهای بدون سولفات بسیار مهم است، یکی از مزایای اصلی شامپوهای بدون سولفات، حفظ رطوبت طبیعی پوست سر است، اگر موهای خشک یا آسیب دیده دارید، حفظ این روغنهای طبیعی مو کمک بزرگی به شما خواهد کرد، هرچه رطوبت طبیعی پوست سر شما بیشتر باشد، موهای شما سالم تر می شود.

خبر خوب این است که هر کسی می تواند از مزایای شامپوهای بدون سولفات و پارابن بهره مند شود، چه در حال حاضر موهای عالی داشته باشید، چه موهای خشکی داشته باشید یا پوست سرتان تحریک شده باشد، یک شامپوی بدون سولفات می تواند به موهای شما تقویتی بدهد که برای سالم ماندن (و سالم ماندن) نیاز دارند و اگر از بیماریهایی مانند روزاسه، درماتیت تماسی یا اگزمای پوست سر رنج می برید، بهترین شامپوی بدون سولفات و بدون پارابن نیز می تواند تسکین دهنده باشد.

وقتی نوبت به یافتن بهترین شامپوی بدون سولفات می رسد، مهم است که هرگز به برچسبها اعتماد نکنید، در عوض، فهرست مواد تشکیل دهنده را مطالعه کنید، برخی از برندها ادعا می کنند که شامپوهای بدون سولفات و پارابن ارائه می دهند، اما با بررسی دقیق تر، این ادعاها گمراه کننده هستند، به عنوان مثال، یک برند ممکن است ادعا کند که شامپو بدون سولفات می‌ سازد، اما از سدیم لوریل سولفونات، نسخه اصلاح ‌شده ‌ای از معمول ‌تر سدیم لوریل سولفات استفاده می‌ کند.

اگرچه نام آنها کمی متفاوت است، اما این دو ماده اثرات مضر یکسانی روی موهای شما دارند، هنگام انتخاب بهترین شامپوی بدون سولفات، وقت بگذارید و برچسبها را بخوانید و با موادی که باید به آنها توجه کنید آشنا شوید، بهترین شامپوی بدون سولفات باید حاوی موادی مانند گلیکوزیدها، سولفوسوکسیناتها، گلوتاماتها و سایر سورفکتانتهای گیاهی باشد، این مواد طبیعی روی موها بسیار ملایم‌ تر هستند و به همان اندازه بدون کوهی از کف و خشکی که همراه آن است، تمیز می‌ شوند.

شامپوی بدون سولفات شما هر چه باشد، هیچ اثر مضری ندارد، ممکن است در ابتدا کمبود کف برای شما کمی عجیب باشد، اما معمولاً بعد از چند شامپو به آن عادت خواهید کرد، برخی از افراد متوجه می شوند که برای تمیز کردن عمیق موهای خود نیاز به استفاده بیشتر از شامپوی بدون سولفات دارند، اما همه این کار را نمی کنند، در مجموع، کمی عادت کردن به شامپو بدون سولفات یا پارابن لازم است، اما فواید آن قطعا بیشتر از ناراحتی اولیه است.

این نکته مهمی است، شستن بیش از حد موها می تواند باعث خشکی مو، تحریک پوست سر، موهای شکننده و حتی ریزش مو شود، بسیاری از مردم فکر می کنند که شستن موهای خود هر روز ضروری است، اما برای اکثر افراد یک روال کم فشرده بیش از حد کافی است، برای افرادی که موهای معمولی دارند، شستن موهای خود ۲ تا ۳ بار در هفته ایده آل است، اگر موهایتان ضخیم‌ تر یا چرب ‌تر است، می‌ توانید آنها را بیشتر بشویید، اگر موهای مجعد یا مستعد وز دارید، نیاز به شستن موهای خود را حتی کمتر احساس خواهید کرد تا رطوبت را تا حد امکان حفظ کنید.

یکی دیگر از عادتهای خوب و اغلب نادیده گرفته شده در زمان دوش گرفتن، مراقبت از پوست سر است، پوست سر اولین خط دفاعی موهای شماست و هر چه بهتر از آن مراقبت کنید، در نهایت موهای شما سالم تر می شود، این شامپو چه با پوسته پوسته شدن پوست و چه با باقی مانده محصول اضافی سر و کار دارید، این اسکراب سلولهای مرده پوست را از بین می برد و رشد موهای جدید را تحریک می کند، به علاوه، موادی مانند هسته زردآلو و عصاره جو دوسر به تقویت درخشندگی، ترمیم شکستگی و جلوگیری از شکاف انتهایی کمک می کند.

از آنجایی که همه انواع مو محدودیتهای خاص خود را دارند، مهم است که فرمولاسیون خود را با توجه به ویژگیهای فیبر موی خود انتخاب کنید، اگر هنوز نیازهای موهای خود را کشف نکرده اید، نترسید! ما به شما پیشنهاد می کنیم برای طراحی بهترین شامپوهای بدون سولفات برای موهای خود یک تشخیص اختصاصی انجام دهید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.